A szerelmespár miután lélekben összeforrt - értelmi, érzelmi oldalaik egymásba simultak -, testük is egymásba forrnak.
Az "egy testté levés" bibliai fogalom, és a szexualitásra utal.
Az olyan szerelmi együttlétre, ami a lélek egybeforrása után jön létre.
A szerelemnek ez a területe a legmélyebb és legbensőségesebb, de csak akkor valósul meg, ha nem hiányoznak az előfeltételei.
Ha ugyanis valaki nem a "Nagy Ő"-t találta meg, ha a szerelmespár tagjai nem tudnak mindent elhagyni a másikért és olyan szövetséget kötni ami a legszorosabb ember és ember között, hogyan tudnának ragaszkodni egymáshoz?
Amennyiben így áll a dolog, a szexualitásban sem fogják átélni és megtapasztalni azt a mélységet, ami benne rejlik.
Talán ez az egyik fő oka, hogy miért van ennyi kudarc a szerelem és a házasság terén!
A közfelfogás ma egyáltalán nem veszi figyelembe a "hozzá illés" szempontjait.
A partnerek még alig ismerik egymást, s már megtörténik az "egy testté levés".
Még se ragaszkodás, se a "másikért mindent elhagyni tudás" nincsen, amikor már szexuálisan eggyé lesznek.
Ha viszont hiányoznak az előfeltételek, honnan tudnák, hogy egymáshoz illenek-e?
Honnan tudnák, hogy képesek-e ragaszkodni egymáshoz, hogy akarnak-e ilyen szoros szövetségben élni?
Sehonnan!
A szexualitás után jönnek a bajok:
- vagy a kudarc, mert mindketten önzően a saját kielégülésüket keresték, s mivel ez csalódáshoz vezetett (elmaradt a beteljesülés) kudarcként kerül élményeikbe az, aminek a legdrágábbnak kellene lennie,
- vagy ha sikeres volt az együttlét, a vágyakozást összekeverik az igaz szerelemmel, a másolatot a valódival.
Később amikor kijönnek a bajok, rájönnek, hogy nem egymáshoz illő felek, sőt egyáltalán nem ragaszkodnak egymáshoz.
A kapcsolat széthullik.
Idővel jön egy másik kapcsolat, majd egy újabb és egy újabb.
Ez lelki elsivárosodáshoz vezet.
Ezért (a saját érdekünkben) nem szabad felcserélni a sorrendet, mely a következő:
1. Megismerés, vajon illik-e hozzám az illető szellemileg, lelkileg?
Erotikus vonzalmat érzünk-e egymás iránt?
Morálisan vonzó-e a másik jelleme?
A "Nagy Ő"-re találtam-e benne?
2. Képesek vagyunk-e a másikért mindent és mindenkit elhagyni, hogy "két ember műalkotása" legyünk,
mint akik a legszorosabb szeretetközösségben élnek majd hátralevő életükben?
3. Tudunk-e ragaszkodni a másik emberhez egy egész életen át?
Ilyenkor már nem érzi idegennek magát az ember a másik karjaiban.
Ilyenkor már a legdrágább és legszentebb állapot a szexualitás, amikor felei valóban nem kettő hanem egy testté válnak az együttlétkor.
Ha ez a sorrend felcserélődik, vagy elemei hiányoznak, akkor:
"csak holttestek ölelkeznek"
Én mind három kérdésre, határozott IGENNEL tudtam válaszolni.
VálaszTörlésŐszintén,Te mennyire?
Megint, egy válasz nélkül hagyott kérdés.